Asmaaul Husna ( اسماء الله الحسنى)

  Download this mp3 from Beemp3.com

Samsung Galaxy Note


Akhirnya, impian husband aku untuk memiliki sebuah handphone pintar akhirnya tercapai. Hampir 4 bulan husband aku membuat pemantauan, penyelidikan umpama inspector gadget.. HTC le, Nokia, Lg...iPhone 4S.... akhirnya dengan campur tangan aku.... pilihan yang dibuat ialah Samsung Galaxy Note. Nak tak nak...impian aku tercapai gak....sebelum ini Samsung Galaxy S2 adalah pilihan terbaik mengatasi iPhone 4S, tapi dengan kehadiran Samsung Galaxy Note, ianya lebih memikat hati dan mengujakan.



Samsung Note ini... sistem dia sebiji dengan komputer biasa. Memang puas hati... cuma aksesori dia mahal... memang pintar. Sampai aku sendiri tidak ada masa untuk meneliti dengan lebih mendalam mengenai Samsung Note ini. Bagi sesiapa yang tengah meneliti handphone pintar... aku galakkan buat le perbandingan terlebih dahulu dan jangan membuat sesuatu belian itu berdasarkan cakap-cakap orang...yang penting belian itu bernilai dengan nilai wang yang dikeluarkan dan memenuhi kehendak dan keperluan kita.



Kelebihan :
1. Layar sentuh Super AMOLED 5.3"
2. Android v2.3 plus prosesor 1.4 GHz Dual-core
3. Kamera 8MP, flash LED + 2MP videocall
4. Gorilla Glass display
5. Konektifitas lengkap HSPA+, WiFi, Bluetooth, dsb
6. Full HD 1080p Video recording
7. Adobe Flash player support
8. Office document editor

Kekurangan :

1. Layar harusnya memakai Super AMOLED Plus yang lebih bagus dibanding Super AMOLED biasa
2. Cuma dibekali satu buah LED flash saja (bukan Dual LED flash)