Asmaaul Husna ( اسماء الله الحسنى)

  Download this mp3 from Beemp3.com

Burung Hitam Melengit Makan Bangkai

Aku paling tak suka kalo dengan bunyi burung ni...tak kira le..malam ke..petang..pagi..apaw le janji suara burung gagak menyalak. Biar bunyi anjing... Kucing gaduh ke.. Aku bole terima...dek telinga ni. Kebiasaannya burung gagak ianggap tanda kematian... Mempercayainya satu perbuatan khurafat dan bidaah...berdosa di sisi agama islam. Tapi semenjak kecil diajukan benda2 macam ni..terikut juga..

Tahun lepas anak buah aku meninggal...kemalangan jalanraya. Dua minggu sebelum kejadian.. Banyak sungguh burung gagak terbang hampir setiap hari... Tiap2 hari aku cerita pada ibu dan suami aku tentang kebimbangan aku. Memang le setiap manusia akan bertemu juga dengan kematian. Tiga hari sebelum dia meninggal..anak burung hitam ni bertenggek atas pagar rumah aku...sambil menyalak2... Tak suka betul...shuhhhh

Aku kalo dengar si hitam melengit ni melalak2...aku akan lawan dengan ayat2 al quran.. Agar diperkukuhkan hati ini dan tabahkan hati yang bimbang ini..tapi ada gak orang2 tua cakap...burung hitam melengit ni tanda2 makhluk halus atau sihir....tak tau le... Yang aku tau hanya Allah Yang Maha Mengetahui... Bersama2 le kita doa yang terbaik...agar dipanjang umur kita anak2..suami..mak ayah dan keluarga kita...dan diperkukuhkan keimanan di dalam hati ni. AMIN