Asmaaul Husna ( اسماء الله الحسنى)

  Download this mp3 from Beemp3.com

Hujan Oh Hujan



Johor Bahru... start dari hari Sabtu sampai le Isnin hujan tak henti2....baru hari ni Selasa...matahari mula menampakkan bayangannya...walaupun awan still mendung. bila sepanjang hari hujan.... yang kasihan of course le...rumah2 orang yang berdekatan dengan sungai dan parit atau tali air. Di Johor Bahru sahaja...dah seramai 8 ribu lebih.... dah dipindahkan...hopefully semuanya selamat...Teringat aku kembali..peristiwa banjir yang berlaku pada 2006 bulan Disember....masa tu kereta habis jugak le menjadi mangsa banjir di Highway Pasir Gudang....suratkhabar hari ni menyatakan kemungkinan banjir pada tahun ini lagi teruk berbanding tahun 2006.

Bagi yang menjadi mangsa banjir... banyak2 bersabar..itu semua dugaan dari Allah SWT..mungkin ada hikmah disebaliknya..Insyaallah. Bagi yang bukan menjadi mangsa banjir...kena kenalah banyak2 bersyukur...tapi bagi pemandu..berhati2 di jalan raya...masa hujan2 ni..kalo boleh speed kereta atau motor tu..turun2kan lah sikit....ingatlah keselamatan orang lain...

Semalam ajer..on the way aku nak hantar dan jemput husband aku balik kejer...3 accident aku terserempak... semuanya melibatkan motor dan kereta. Naik gerun aku dibuatnya...rata2 yang aku nampak semuanya berpunca dari sikap kecuaian dan tergesa2 pemandu...dan juga keadaan jalan raya di johor bahru yang berlubang sana berlubang sini... dah le aku belom lagi sakit dari penyakit misteri aku ni... penyakit mudah terperanjat...dan lemah semangat. Kat sini aku kongsi Doa Naik Kenderaan...