Asmaaul Husna ( اسماء الله الحسنى)

  Download this mp3 from Beemp3.com

Pemandu Bas dan Rogol

Berita TV3 pada hari ini..menarik minat aku. Isu pemandu bas awam atau ekspress merogol penumpang muncul kembali. Sebagai seorang ibu yang mempunyai anak perempuan..mestilah perasaan bimbang dan gusar memikirkan keselamatan anak. Adakah sistem pengangkutan awam pada hari ini selamat?

Kisah 1:

Nur Suzali (Hanafi Mat Hassan)seorang gadis berusia 24 tahun dirogol dan dibunuh pemandu bas ketika dalam perjalanan ke tempat kerja. Mangsa dirogol dan dibunuh di antara Lorong Pegaga, Taman Chi Liung dan tapak pembinaan projek perumahan di Taman Bukit Tinggi, Klang di antara jam 8.50 pagi hingga 9.15 pagi pada 7 Oktober 2000.Bekas pemandu bas ekspres, Hanafi Mat Hassan, yang didapati bersalah merogol dan membunuh jurutera komputer, Noor Suzaily Mukhtar,digantung sampai mati.

Kisah 2 :
JASIN - Perbuatan biadap seorang pemandu bas ekspres warga Indonesia yang memasang video lucah sebelum cuba merogol seorang penumpang di atas lantai kenderaan itu memakan diri apabila dia ditahan dalam kejadian di Bukit Kajang, Bemban di sini kelmarin.

Kejadian pukul 10.45 malam itu disedari oleh anggota polis yang sedang melakukan rondaan cegah jenayah selepas berasa pelik melihat sebuah bas ditinggalkan dalam keadaan enjinnya tidak dimatikan di tepi jalan, manakala pemandu dan penumpang tidak kelihatan.Sebaik didekati, anggota berkenaan terkejut apabila terdengar suara wanita menjerit. Pemandu bas tersebut...ditangkap keadaan berbogel.

Kisah 3:
Melaka - Seorang pemandu bas sekolah Ibrahim Sali, 26 dihukum penjara 14 tahun dan 14 sebatan oleh Mahkamah Tinggi di sini, semalam selepas didapati bersalah merogol pelajar sekolah di dalam bas empat tahun lalu. Tertuduh didapati merogol seorang pelajar sekolah berumur 13 tahun sembilan bulan di dalam sebuah bas sekolah di hadapan Taman Muhibbah, Merlimau kira-kira jam 3 petang pada bulan April 2007.