Asmaaul Husna ( اسماء الله الحسنى)

  Download this mp3 from Beemp3.com

Toksik dan Pencegahan

Baru-baru ini...aku singgap sekejup di SOBB di Pulai, Johor Bahru. Bukan apa mencari koyok kaki...sejak kebelakangan ini... hampir setiap hari aku diserang astma, batuk dan badan terasa lemah sangat...agak2nya...toksik di dalam badan terlalu banyak. Bagaimana toksik di dalam badan boleh berlebihan? Toksik berlebihan mungkin berlaku di sebabkan pemakanan, pengambilan ubat-ubatan, persekitaran, tekanan dan sebagainya.Toksin merupakan bahan buangan yang beracun yang terkumpul dalam badan kita. Toksin bukan saja menghancurkan fungsi-fungsi pencernaan kita secara normal, tetapi juga dapat mengikuti peredaran darah ke bahagian-bahagian organ tubuh kita, lalu merosakkan system sirkulasi (pembuluh-pembuluh darah), organ-organ penyaring (system hati dan ginjal), dan organ-organ pengeluaran (system gastrousus).

Antara simpton yang dikaitkan dengan toksik berlebihan adalah:-
Kerap pening/sakit kepala.
• Kemurungan
• Keletihan
• Alah kepada wangian
• Sengal/sakit sendi
• Alergis (alahan)
• Mudah berjangkit
• Mudah lupa
• Cepat marah
• Selalu Demam
• Selalu rasa gelisah/tidak senang
• Kepucatan/tidak bermaya

Apabila toksik di dalam berlebihan, maka serangan penyakit-penyakit akan senang berlaku...sepert penyakit jantung, buah pingang, kencing manis, buasir, kanser dan sebagainya....dan boleh disimpulkan bahawa...segala penyakit yang berlaku di dunia ini adalah kesan toksik yang berlebihan.Sakit adalah kegagalan tubuh manusia menyingkirkan bahan buangan

Berbalik kepada kisah aku... aku biasanya mencuba koyok kaki yang diimport dari korea... yang dijual pada harga RM15 untuk 10 keping koyok. Bila dah lama tidak menggunakan...punya le penat badan ni... macam orang kerja buruh binaan pun ada...nak angkat mata dan badan pun tidak mampu. Dah namanya koyok kaki...mestilah ditampal pada kaki....dan digunakan dalam tempoh 6-10 jam...dan biasanya ditampal ketika tidur.

Antara faedah menggunakan koyok kaki selain membuang toksik di dalam badan ialah :-
- Badan menjadi lebih segar dan bertenaga
- Mengurangkan alergik
- Meningkatkan kadar metabolisma dalam badan
- Mengurangkan kadar tekanan darah tinggi
- Mengurangkan sakit sendi
- Meningkatkan sistem imunisasi badan
- Melancarkan perjalanan darah
- Mendapatkan tidur yang lena
- Boleh mengurangkan berat badan
- Mengurangkan bau kaki

Cara membuang toksin (Nyahtoksin) :



1) Menggunakan koyok kaki yang berfungsi sebagai ‘agen’ pencuci yang ‘mengikis’ dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak pernah dibuang dalam tempoh yang sepatutnya.
2) Senaman merupakan aktiviti yang paling baik untuk membuang toksik di dalam badan..dimana toksik akan dibuang melalui perkumuhan (peluh)
3) Refleksologi..iaitu rawatan atau urutan kaki. Kebanyakkan toksik akan mendap didi bahagian kaki. Menurut perubatan Cina, kaki adalah umpama jantung kedua dengan mempunyai lebih 60 titik akupuntur. Melalui titik-titik ini, toksin akan disedut keluar.
4)Berpuasa bagi umat Islam. Berpuasa bukan sahaja rukun Islam tetapi berpuasa juga mempunyai banyak kelebihan. Nabi Muhammad SAW bersabda “Sumber dari segala penyakit adalah perut, perut adalah gudang penyakit dan berpuasa itu adalah ubat” (H.R. Muslim)