Asmaaul Husna ( اسماء الله الحسنى)

  Download this mp3 from Beemp3.com

Puding Sagu

Banyak-banyak desert yang aku suka... ini aje le...desert zaman atu nenek kita dahulu. bagi le aku puding roti ke... laici ke... bagi aku desert ni paling aku suka. Walaupun manis...aku tetap menyukainya...patut le..kencing manis aku makin tinggi.


Bahan-Bahan:
300 gm sagu biji
1 biji kelapa (ambil santannya)
3 ketul gula melaka
Air
Garam
Cara:
Bahan Puding
1. Didihkan air hingga menggelegak.
2. Masukkan sagu biji.
3. Rebus sagu hingga kembang.
4. Tuskan sagu di dalam penapis.
5. Masukkan sagu ke dalam acuan.
6. Biarkan sagu mengeras.

Bahan kuah.
1.Masak gula melaka dengan air hingga hancur semuanya.
2. Perah santan,ambil patinya sahaja dan campurkan garam untuk melemakknya.

Cara menghidang.
1. MAsukkan puding ke dalam mangkuk dessert.
2. Tuangkan santan pekat.
3. Tuangkan air gula melaka.
Cadangan Hidangan:
Enak dihidangkan sejuk.